Jag gillar
När jag började rida och fortfarande än idag så tycker jag allting runtomkring ridningen är så himla roligt och viktigt. Det är ganska viktigt för mig att smörja utrustningen, att hästen är prydlig, att jag har fina och fräscha schabrak och sånt. Även att det är ordning på maten, det ska helst finnas lappar på allt (även om det inte funkar i stallet men i min önskevärld fick jag skriva lappar och listor om allt!) Jag tycker ju det är så roligt!

Även om det kanske inte är städat och organiserat jämt för ibland får jag lov att stressa så mycket så tycker jag om att veta var jag har alla grejer. Det gör mig inget att vika ihop täcken efter användning, att från vecka till vecka ta fram några andra från garderoben och vika ner de jag användt senaste tiden och sånt där, variera helt enkelt. Älskar att vi har fått in garderob och hylla i foderboxen, det känns så himla ordningssamt och jag gillar det så.

Ponnygruppen som jag tränar, de är inte likadana. ;) Där får jag ge vinkar ibland om att det måste ju putsas grejer inför tävlingar, ha fina schabrak med mera. De är inte alls likadana som mig! De åker på tävling utan att ha rena grejer! Hehe nu vet ju vi att det inte gör att man blir bättre, men tävling är ju uppvisning, och enligt reglerna ska man va prydliga och rena. Men alla är vi olika. 

Är du som jag?

Kommentarer
Postat av: Erika

sv:

Ah okej. :)

Tänkte om ni skrev varje dag o så.



Men de är ju smidigt att de går ta bort med vatten. :)

2011-03-10 @ 17:08:32
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tycker att intresset för att "fixa och greja" i stallet med saker bredvid ridningen har falnat drastiskt nu på senare år. Nu ska det bara ridas och så hem igen... Undrar vart alla hästtjejer tagit vägen? Tråkigt att det blivit så här.



Får nästan tjata på mina elever för att de ska borsta hästarna ordentligt.

2011-03-10 @ 18:01:43
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback