Jag vill ha bloggtips, lämna dina favoriter
Jag vill jättegärna dela ut ett bloggaward till en bra hästblogg, men jag hittar ingen som uppfyller alla mina kriterier riktigt. Har några favoriter till men skulle gärna vilja hitta fler, vettiga, snygga och väluppdaterade hästbloggar. Har ni något tips att lämna i kommentarerna? Länka din egna och gärna flera andras så jag kan hitta lite nya favoriter. 

Det jag kollar på i en blogg:

:: Utseende. Det tar 15 sekunder att bli intresserad eller uttråkad, så utseendet och intressanta rubriker är alltid ett plus att ha. Jag kollar absolut inte in på bloggar som har blogg.se:s egna designer utan de måste vara väldesignade och lätta för ögat, annars kommer jag aldrig mer gå in på dom.

:: Åsikterna. Fritt fram att tycka som man vill men skulle aldrig dagligen läsa en blogg med någon som har helt tvärtemot mina egna om de inte var villiga att diskutera/acceptera. Då menar jag dom som har ett "svar på tal" inlägg som standard varje vecka, som har en blogg men inte fattat att de som läser inte alltid håller med.

:: Uppdatering. Avskyr när det inte är uppdaterat, minst 1 gång om dagen ska man uppdatera. Helst, 2 eller 3 om man har vettiga inlägg.

:: Bilder.
Älskar bilder, gärna nya istället för att använda samma om och om igen. (som jag gör ibland, det tar slut på material ibland!) Helst med systemkamera för det blir en helt annan känsla i hela bloggen då.

:: Innehåll i hästinläggen. Älskar utförliga beskrivningar av träningar, gärna med tips, ritningar eller övningar med i inlägget. Detta är alltid inspirerande. Berätta gärna om erfarenheter och dela med dig av både motgångar och framgångar, det är så lätt att relatera till det då.

:: Stavning och upplägg. Tycker inte om när man stavar fel, inte använder stor bokstav (MALIN!!:@) och förövrigt inte lägger upp inläggen bra med kommatecken, avdelningar och listor. 

Jag älskar att göra listor, men det vet ni ju redan. Lämna nu dina favoritbloggar, vill ge ut mitt award till en värdig vinnare denna vecka också.





Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Tipsar om min egen, men den har du ju varit inne på ;P haha.



Annars vet jag nog tyvärr ingen blogg som uppfyller de kriterierna.. Tycker det är ont om riktigt bra hästbloggar :/

2010-11-14 @ 23:03:40
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Amanda

jag har 3 bloggar som jag dagligen läser, den som är allra bäst är www.dressyrmupparna.se (du har säkert hört talas om den)! Den näst bästa är www.cartago.blogg.se och den tredje bästa är www.isabellaf.se :)

2010-11-15 @ 21:12:33
URL: http://torader.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag läser www.dressyrmupparna.se, frejalindskog.webblogg.se, majagoesirish.blogg.se, Emelie Brolins blogg genom Agria och ibland warnmark.blogg.se för hon har så fina bilder.

Din blogg verkar också lockande nu när jag hittade den får jag lov att säga :)

2010-11-16 @ 00:06:36
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Postat av: malin

man efterlyser BRA bloggar och får dressyrmupparna som rekommendation!?!

SKRÄMMANDE!!

2010-11-16 @ 08:37:43
URL: http://fredriksbergsagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback